DIROBENELU DIROBENELU |
|
| AUTO | |
| | Autor | Mesaj |
---|
Alex Master
Numarul mesajelor : 1148 Varsta : 51 Reputatie : 11 Puncte : 7052 Data de inscriere : 17/12/2006
| Subiect: AUTO Dum Ian 14, 2007 2:36 pm | |
| La priceperea barbatilor cred ca si acest sub-forum ar fi de actualitate - Auto scriu acestea datorita faptului ca unii dintre noi avem tendinta de a rîde de cei ce nu stiu unele chestii legate de intretinerea sau expluatarea masinii, dar nimeni nu sa nascut invatat si nimeni nu are dreptul sa rîda de cineva care doreste o informatie, chiar si elementara uneori, deoarecesi acesta la rindul sau a invatat-o de la altul. Am sa incep cu intretinerea exterioara si interioara a masinii si in primul spalatul. Intai se face curatitul masinii prin interior, aspiratul interior, plus portbagajul dupa care se spala presurile interioare si apoi interiorul masinii cu un produs special pt interioare din plastic sau cu o carpa moale umezita in apa cu sampon auto si apoi stoarsa pt a nu introduce apa prin contactele butoanelor, dupa care se sterge cu Pielea de Caprioara umezita in apa si stoarsa. (Pielea de Caprioara, este cea mai importanta ustensila pt intretinerea exterioara si interioara a masinii si aceasta se foloseste intodeauna umezita in apa, pt suprafetele deja spalate, iar dupa folosinta se introduce pt 30 min in apa cu otet de bucatarie pt asi pastra supletea, dupa care se stoarce si se usuca). Pe suprafetele din plastic se poate aplica o solutie de silicon care face sa straluceasca aceste obiecte si in acelasi timp impiedica asezarea prafului avind si o actiune antistatica. (A nu se folosii aceasta solutie foarte abundent ci doar dat din acest spray pe o carpa si cu aceasta sters obiectele din plastic). Scaunele se aspira bine si apoi in functie de materialul din care sunt facute se curata cu produsele adecvate (pt material textil sau piele etc pt cele f murdare se poate folosii si un aparat cu aburi pt curatat.) Spalatul exterior: Acesta de preferinta, mai ales pt o masina noua trebuie facut manual si nu la "perii" automat, deoarece vopseaua are de suferit de pe urma periilor, mai ales ca uneori de acestea se pot prinde diferite obiecte metalice (sarme) care nu fac altceva decat sa zgarie vopseaua masini, apoi oglinzile, antenele si celelalte accesorii care depasesc profilul masinii se pot deteriora datorita acestor perii. Se foloseste deci un burete destul de moale iar samponul trebuie sa fie Special pt Auto pt a nu ataca vopseaua. Dupa samponat fara a lasa sa se usuce acesta pe caroseria masinii se clateste cu jet puternic de preferinta dupa care caroseria trebuie stearsa cu o piele de caprioara care se gaseste in comert chiar si la magazinele mari de alimentatie, in raionul Auto evident. Ar mai exista aici tot felul de vaxuri pr a stralucii vopseaua masinii, dar acestea sunt recomandate pt masinile care au deja o varsta si nu pt cele noi unde vopseaua este inca intacta si nu sa matuit de la soare. De regula acestea se aplica dupa spalare pe o caroserie uscata cu ajutorul unei carpe moi umezite, produsul se intinde radial pe suprafata masinii iar dupa ce sa uscat putin (cateva min) se lustruieste cu o carpa uscata si moale pina dispare acest produs si ramine o suprafata lucioasa si stralucitoare. Parbrizul fata/spate si geamurile laterale: dupa spalarea masinii cu sampon si uscarea ei se aplica pe parbize si geamuri o solutie speciala pt curatitul acestora pe baza de alcool, sau tot atit de bun este si produsul folosit acasa pt curatitul si stralucirea geamurilor (acela albastrui) care se afla intrun recipient vaporizator dupa care se sterg cu un burete si apoi cu: pielea de caprioara. Atentie totusi la parbrizul spate care are lipit pe el rezistenta de dezaburire, deci nu trebuie frecat cu putere pt a nu se strica aceasta. (Un parbriz murdar, este sursa principala a aburiri excesive a acestuia, pe timp de iarna, deci curatati-l bine exterior/interior cu produs pe baza de alcool pt geamuri si folositi un pic ventilatorul de bord pe pozitia dezaburire si nu veti avea probleme de aburire al acestuia).
PS. aceasta rubrica am sa o completez in raport cu intrebarile voastre deci nu ezitati sa puneti intrebari daca doriti sa cunoasteti ceva in legatura cu masina, indiferent de problemele pe care le aveti motor/caroserie/accesorii/accidente/piese de schimb/etc. | |
| | | sanziana Staff Officer
Numarul mesajelor : 1365 Varsta : 74 Reputatie : 18 Puncte : 7311 Data de inscriere : 24/11/2006
| Subiect: Re: AUTO Dum Ian 14, 2007 4:49 pm | |
| Multumesc pentru informatie Alex! | |
| | | Alex Master
Numarul mesajelor : 1148 Varsta : 51 Reputatie : 11 Puncte : 7052 Data de inscriere : 17/12/2006
| Subiect: Cum facem o PANA - roata desumflata Dum Ian 14, 2007 10:25 pm | |
| Schimbarea rotii de rezerva In primul rand ne dam seama in mers cand avem o "pana" deoarece masina incepe sa "traga intro parte" si atunci trebuie sa ne oprim cat mai repede posibil si sa vedem daca una din roti nu este desumflata. In cazul cand este asa in primul rand punem "triunghiul reflectorizant la 50 m in urma masinii, imbracam vesta reflectorizanta si de preferinta este bine sa avem o pereche de manusi la indemina si o lanterna (se poate produce aceasta pana si noaptea). 1. Punem o "cala"(un obiect : piatra, lemn la roata diametral opusa celei desumflate si in raport cu panta terenului, in partea de jos a pantei) 2. tragem frina de mina puternic si bagam in viteza 1 a, 3. scoatem roata de rezerva si sculele pt schimbat aceasta (cricul si cheia de roti) care se gasesc in functie de tipul masinii sau in portbagaj sub presul acestuia sau sub masina in spate, dar desfacerea ei este facuta cu ajutorul unui surub tot prin portbagaj, aceasta se poate stii din manualul tehnic al masinii. vezi foto: 4. inainte sa ridicam masina pe cric, desfacem cu ajutorul chei in cruce, sau celei din dotarea trusei de schimb al masinii,suruburile rotii, (dupa ce in prealabil am scos capacul rotii daca este prevazuta cu asa ceva bagind o surubelnita intre el si jeanta rotii si tragindu-l afara - la rotile din aliaj nu exista capace integrale dar pot exista mici capace pe mijloc, care acopera suruburile rotii ) precum in imaginea de mai jos, dar desurubam numai o rotatie completa ale acestora(adica nu le desfacem de tot ci numai le slabim) si asta invers acelor de ceas. 5. plasam cricul cam la vreo 20 cm de roata pe care o schimbam (vedeti ca dedesubtul caroseriei trebuie sa fie o incheietura cu un fel de fanta pe care o simtiti trecind mina pe dedesubtul acesteia si partea de sus a cricului trebuie sa intre in aceasta fanta) si ridicati cricul cu ajutorul manivelei pina cand roata se ridica cam 5 cm mai sus decat solul, precum in imaginea de mai jos: 6. desurubam suruburile rotii si le punem intrun loc sigur sa le putem gasii usor apoi, si sccoatem afara roata desumflata(daca nu iese tragind de ea spre exterior , apasam cu piciorul intr-o laterala pina cedeaza) ca in imagine: 7. plsati roata de schimb in locul celei scoase si fixati surubul de sus care sa va ajute sa ghidati roata si pt fixarea celorlalte suruburi, dupa care le stringeti cu mina si cu cheia de suruburi dar nu foarte tare ci atit cat roata sa vina la locul ei contra butucului rotii ca in imaginea de mai jos: 8. Lasati cricul jos si apoi stringeti bine suruburile rotii in sensul acelor de ceas si in cruce (adica diametral opus) apasind bine cu piciorul pe cheia de roti. puneti capacul rotii tinind seama ca are o un orificiu pt valvula, care trebuie sa corespunda cu acesta. Luati triungiul de pe sosea si puneti roata desumflata in portbagaj si asta-i tot. ATENTIE cu roata de rezerva nu se poate rula cu viteza mare (80 km/h pt rotile care nu au aceiasi dimensiune si caracteristici cu cea originala pe care ati scos-o) si nici pt mult timp deci faceti-va pana cat mai repede posibil si aveti grije ca roata de rezerva sa fie umflata intodeauna. NOTA mea: de obicei eu cumpar un "Spray cu cauciuc lichid" de la magazinele Auto (+- 5 - 10€) si in momentul unei pene de cauciuc ca sa evit schimbarea rotii de rezerva (in cazul cand nu sunt stricaciuni mari ale cauciucului ci doar un cui pe care l-am luat de pe sosea), umflu cu ajutorul lui roata, fara sa scot cuiul din roata si plec mai departe pina la prima vulcanizare unde pot face pana fara sa ma murdaresc pe mîini sau sa muncesc inutil. Acest spray se agita bine inaintea folosirii se infileteaza furtunul acestuia in ventilul rotii (dupa ce am scos capacelul de protectie) si tinindul cu butonul in jos il golim in pneul desumflat pina acesta se si umfla in acelasi timp, dupa care asteptam 2-5 min sa vedem daca nu se desumfla la loc roata, punem capacelul de protectie al valvei si plecam. Bonne route. | |
| | | Neptuna Expert
Numarul mesajelor : 568 Varsta : 47 Emploi : comunicare Loisirs : viata Reputatie : 0 Puncte : 6572 Data de inscriere : 26/11/2006
| Subiect: Re: AUTO Lun Ian 15, 2007 6:20 pm | |
| ...ma faci sa zambesc si ma mai gandesc la o peripetie de a mea. Hai ca am chef de povestit. Imi plac masinile, imi place sa conduc si mai ales imi place sa am libertatea de miscare, viteza, aventura. Sunt sigura, ca undeva, am fost defapt predestinata sa devin autocureur, dar unde de-a lungul timpului mi-am pierdut misiunea in viata...;-) Cand ne-am luat ultima masina, sotul meu nu era aici. Si eu intelesesem un singur lucru: trebuie facut rodajul de 1000 de km cat mai repede. Asa ca m-am orientat pe harta. Nu stiu cum se facea dar aveam o prietena care statea la Paris. Am sunat-o, am sunat si pe alta prietena daca vrea sa mearga cu mine, si apoi l-am sunat si pe al meu sot. - Cum adica mergi la Paris? Cu masina noua? Stii ce trafic e acolo? Stii cum conduc francezii? Vrei sa vii cu ea zgariata de la primul drum? Nu a avut cu cine sa vorbeasca...asa ca increzatoare, ca nu zgariasem nici macar o data masina pana atunci, am plecat la drum. Ne-am imbarcat din Amsterdam, am tracut prin renumitul trafic infernal din Olanda, am trecut si de Brussel prin Belgia, si gata...am dat bataie. Muzica la maxim, noi cantam de mama focului, ne apropiam vertiginos de granita cu Franta si aveam cel putin 160 al ora. Cand, fir-ar mama lui sa fie de viatate, din campul walon, mi-a sarit in fata masinii un fazan. Nu am avut timp nici sa clipesc, s-a izbit de capota si noi am incremenit. Am tras pe deapta si cu stupoare am constata ca pasare tampita imi facuse o busitura, usoara e drept, dar totusi vizibila daca stii, in capota nou nouta a a masinii. Si acum urasc fazanii...Parisul, floare la ureche, ne-am distrat, drumul de intoarcere la fel. Iar sotul meu, a zis asta e...si al fel cam ca toti ceilalti carora le povesteam accidentul, m-a intrebat: - dar macar fazanul l-ai luat cu tine???? | |
| | | Alex Master
Numarul mesajelor : 1148 Varsta : 51 Reputatie : 11 Puncte : 7052 Data de inscriere : 17/12/2006
| Subiect: Re: AUTO Lun Ian 15, 2007 9:10 pm | |
| la asa frumusete de povestioara ne-ai stricat tocmai intrebarea finala: baga-l pe Fazan la mijlok si uite ce-ar fi iesit: | |
| | | vanessa_alexa Bleu
Numarul mesajelor : 32 Varsta : 44 Localisation : Apeldoorn, Olanda Reputatie : 0 Puncte : 6564 Data de inscriere : 03/12/2006
| | | | Neptuna Expert
Numarul mesajelor : 568 Varsta : 47 Emploi : comunicare Loisirs : viata Reputatie : 0 Puncte : 6572 Data de inscriere : 26/11/2006
| Subiect: Re: AUTO Mier Ian 17, 2007 9:57 am | |
| pai si cum faci? ai shablon? ca asa ceva vreau si eu sa servesc dumeneca... | |
| | | Neptuna Expert
Numarul mesajelor : 568 Varsta : 47 Emploi : comunicare Loisirs : viata Reputatie : 0 Puncte : 6572 Data de inscriere : 26/11/2006
| | | | Alex Master
Numarul mesajelor : 1148 Varsta : 51 Reputatie : 11 Puncte : 7052 Data de inscriere : 17/12/2006
| Subiect: Re: AUTO Vin Feb 09, 2007 2:59 pm | |
| Pt blonde care-si uita keyle-n interiorul masinii aveti AICI metoda de deschidere: (nu functioneaza decat la anumite tipuri de incuietori) | |
| | | Neptuna Expert
Numarul mesajelor : 568 Varsta : 47 Emploi : comunicare Loisirs : viata Reputatie : 0 Puncte : 6572 Data de inscriere : 26/11/2006
| Subiect: Re: AUTO Vin Feb 09, 2007 3:46 pm | |
| si eu care credeam ca mingiile de tenis sunt pentru...altceva | |
| | | mareea
Numarul mesajelor : 6 Varsta : 56 Reputatie : 0 Puncte : 6428 Data de inscriere : 18/04/2007
| Subiect: Re: AUTO Sam Iun 02, 2007 7:07 pm | |
| ei azi am invatat ceva,sa-mi spal masina eficient.Nota 10 pt postare!!! | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: AUTO | |
| |
| | | | AUTO | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
|
|
|