Bucurestiul se va transforma intr-un santier odata cu implementarea "strategiei antizgomot" in urma careia anumite strazi vor fi antifonate pentru reducerea nivelului de zgomot ambiental.
Principala sursa de poluare fonica in capitala nu o reprezinta autobuzele si tramvaiele, ci caile de rulare. Dupa ce proiectul va fi validat, bucurestenii vor avea parte din nou de santiere pe principalele artete de circulatie.
Antifonarea nu a fost prevazuta in proiectul de reabilitare, asfaltare si modernizare a cailor de acces din Bucuresti, de acum doi ani. RATB este la curent cu proiectul si are planuri de modernizare si pentru mijloacele de transport in comun.
"Acolo unde calea de rulare a fost modernizata, nivelul de zgomot s-a redus cu pana la 8 decibeli fata de nivelul de zgomot general. (…) Tramvaiele mai vechi intra intr-un proces de modernizare (coborarea partiala a podelei, imbunatatirea sistemului de tractiune, a salonului de calatori), modernizare care are ca obiectiv important si reducerea nivelului de zgomot", se arata intr-un comunicat semnat de seful Serviciului Relatii Publice RATB, Mihai Vladarau, in Gardianul.
Dezbaterea publica a proiectului "antizgomot" se va incheia dupa aproape un an pe 3 februarie, dupa care va fi supus la vot de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti.