DIROBENELU
Bine ai venit pe acest sit!
Participand activ la acest forum, vom putea imbunatatii calitatea lui.
Multumim
DIROBENELU
Bine ai venit pe acest sit!
Participand activ la acest forum, vom putea imbunatatii calitatea lui.
Multumim
DIROBENELU
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.

DIROBENELU

DIROBENELU
 
PortalAcasaUltimele imaginiCăutareÎnregistrareConectare

 

 DESPRE SUPERSTITII

In jos 
AutorMesaj
Core
Senior
Senior
Core


masculin
Numarul mesajelor : 276
Varsta : 73
Localisation : ROMANIA. AG.
Reputatie : 0
Puncte : 6576
Data de inscriere : 25/11/2006

DESPRE SUPERSTITII Empty
MesajSubiect: DESPRE SUPERSTITII   DESPRE SUPERSTITII Icon_minitimeMier Dec 06, 2006 12:30 pm

Avind in vedere intensa propagare a ocultismului, am gasit de cuviinta sa trag un semnal de alarma si sa incerc sa arat cui slujesc acei ce practica, sau accepta astfel de practici.
Daca oamenii ar sti ce se ascunde in dosul superstitiei si vrajitoriei, s-ar indeparta de acestea cu oroare! Insa cit de multa ignoranta exista cu privire la acest domeniu periculos si cit de condamnabila este usurinta cu care este acceptata activitatea puterilor demonice care, sub pretextul acordarii de ajutoare, arunca in vesnica pierzare multe vieti omenesti, familii intregi si pe urmasii lor! Ceea ce este mai grav este ca si oameni eruditi slujesc superstitiei? Tinar sau virsnic, sanatos sau bolnav, cine are impresia ca fara Dumnezeu poate sa o scoata la capat in viata, se insala amarnic.Dorinta fireasca dupa fericire si prosperitate il fac pe om sa aleaga constient sau inconstient astfel de fapte. Atractia fata de glume, dorinta de a umple timpul cu distractii,preseaza pe om sa coopereze cu ispita, fara a gindi la urmari.
Frica fata de nenorocire si pierdere, groaza fata de boala si moarte, chinuiesc pe fiecare om, care nu isi pune increderea in Dumnezeul cel viu, si il obliga sa se puna in garda cu tot felul de mijloace."DACA MACAR AR AJUTA!" Curiozitatea plina de incumetare il ispiteste pe om sa cerceteze viitorul, sa gaseasca tilcul sortii,sau sa rezolve enigmele vietii cu ajutorul intelepciunii omenesti si al puterilor oculte, fara a se consulta cu Vointa si Cuvintul lui Dumnezeu.
Superstitia este o credinta care s-a indepartat de Dumnezeu, o conceptie care isi imagineaza ca poate reusii in viata fara ajutorul Lui Dumnezeu.
Unii se duc la ghicitoare, pentru ca sa afle adevarul pentru ca sa se convinga daca barbatul sau nevasta sunt fideli, sau unii consulta pe vazatori, pentru identificarea locului unde ar putea traii cel disparut, sau unde s-ar afla obiecte pierdute.
Altii doresc sa li se ghiceasca in carti pentru a afla despre afaceri rentabile sau de unde ar putea veni o nenorocire. Consulta Horoscopul, pentru a anticipa soarta, altii se lasa descintati pentru a scapa de boli; multi sunt activi in miscarea mesei intr-un cerc intim, intrebind spiritele celor morti cu privire la lucrurile tainuite s-au ascunse.Sunt unii minati de o pofta tainica spre actele interzise ale ghicirii si vrajitoriei dar spre nefericirea lor, cad curind in apatie si ajung la disperare si sinucidere.
Ei nu stiu ca astfel de practici ii imping pe un drum periculos care le poate distruge viata. Au ca urmare grele traumatisme, maladii sau dezechilibru mintal, nenorociri, certuri, minie oarba,accese de isterie, razbunare si obsesia de a fi mereu urmarit.
Mizeria si lipsa de speranta sint urmari firesti, precum si o curioasa si inspaimiontatoare incapacitate de a crede in Cuvintul Lui DUMNEZEU.
Superstitia , cu toate urmarile e este un produs al diavolului care isi bate joc de oamenii ignoranti.
Prin ispitirea si caderea omului in pacat, satana a cucerit o putere aducatoare de nevoi asupra acestuia. "Cine pacatuieste este de la diavolul" Din aceasta cauza, Fiul Lui DUMNEZEUil numeste " domn al acestei lumi" Ingrozitor si cutremurator!Din dorinta de razbunare impotriva Atotputernicului, el este interesat sa atraga pe toti oamenii la pieire, facindu-si-i sclavi. In urmarirea scopului el se foloseste de oricare mijloc ca sa abata pe oameni de la credinta salvatoare in MINTUITOR, DIAVOLUL PREZINTA SUPERSTITIA in mod placut acelora orbiti de el.
Prin superstitie diavolul infasoara victimile in necunostinta, adoarme sufletele spre pieirea si nimicirea lor.Din lista celor mai frecvente , iata citeva prezentate in mod sumar.
TREBUIE TINUT SEAMA CA DUMNEZEU CONDAMNA PE ACEI CARE ACCEPTA SAU EXERCITA ASTFEL DE LUCRURI. Ele fiind considerate pacate atroce vrednice de judecata lui Dumnezeu
*Tilcuirea semnelor.Credinta in semne aducatoare de noroc sau nenoroc:bibelouri, amulete, potcoave, cruciulite,foi de trifoi cu 4 foi, mamarute,hornari, darea miinilor in cruce, tiuitul urechilor, pisica neagra, intilnirea cu un cocosat dimineata.
*Increderea in numere: Anumite cifre sunt considerate ca aducatoare de noroc sau ne noroc. Unii se sperie de cifra 13, de stranutul de 3 ori, sau tot ce se dubleaza sau tripleaza.
*Alegerea zilelor:Anumite zile sunt luate in mod special in considerare. Orele de activitate.Unii tin cont de ele in planificarea calatoriilor, casatoriilor, semanatului sau spalatului, taiatului parului sau al unghiilor.
*Ticluirea strigatului pasarilor:Unii isi numara anii pe care ii mai au de trait dupa cum striga cucuveaua, dupa cum tipa cotofana, croncane corbul sau cinta cucul.
*Ticluirea semnelor ceresti. Se ia in considerare zodia cu nume de animal, al lunii in care s-au nascut oamenii.Se foloseste un calendar astrologic pentru semanat si plantat. Anumite lucrari se fac numai in perioada cu luna plina,l sau in timpul cresterii sau descresterii lunii.De ex:Luatul medicamentelor.
*Prevestirea Se cauta redescoperirea trecutului si prezicerea viitorului, cu ajutorul cartilor de joc, al tigancilor, vazatorilor, ghicit in cafea, liniile din palme sau prevestirea cu ajutorul horoscoapelor, bilelor de ghicit, topitul plumbului, aruncarea monedei, ticluirea viselor.
* Astrologia: ticluirea semnelor ceresti este unul din cele mai extinse mijloace de amagire a satanei pentru prezicerea viitorului si asortii fiecarui om in parte, cvhiar si a unor popoare intregi.
*Conjurarea sau prelucrarea cu formule:Pentru a chema norocul sau respingerea nenorocului, se tine pumnul si se fac anumite urari , se poarta solzi de pestein portofel si castane in buzunar. Se pune piine si sare dupa soba, se spune ca sa nu se deoache, ptiu, ptiu, ptiu.
*Vrajitoria: In timp ce magia alba lucreaza de obicei sub un pretext "natural" sau "Credincios" folosind cele mai inalte nume, luind in desert si abuzind de Sfinta Treime sau semnul crucii chiar si de Sfinta Scriptura, exista si asa zisa magie neagra care coopereaza cu diavolul, constient, pentru ca in ambitie silacomie sa cucereasca supranaturale sau sa faca minuni inselatoare.
*Magia neagra. Se foloseste de a sasea si a saptea carte a lui Moise (care nu are nici o tangenta cu Moise, acesta fiind ales cu viclenie diabolica, o periculoasa carte de magie indiana veche, sau se solicita carti cum ar fii: Cele 7 zavoare ceresti; Epistolele cerului; Puterile magice in firea noastra; Cele 5 carti ale lui Ioan de Lober.ETC.
*Pendulul:Sub forma unui ceas de argint legat cu un lant; sau alte obiecte prinse de un snur, se foloseste pentru a descoperii imbolnaviriile si leacurile. Se mai folosesate pendularea peste fotografii, harti sau haine pt. a gasi informatii despre cei disparuti sau despre obiecte pierdute.Pendularea e folosita si la determinarea fecunditatii animalelor.
*Nuiaua magica. Onuia de alun sau salcie, avind aspectul unui baston de otel, se foloseste la descoperirea unor isvoare in loc inchis sau in cfase. Tot cu ea se cauta pietre de granit, metale, carbuni, titei. Nuiaua este instrument de magie ca si pendulul.
Descintarea.In cazul unor imbolnaviri, cei i ncauza sunt binecuvintati de catre o femeie"inteleapta" sau un vraci, cu formule vrajite.Unii se descinta singuri, dar si pe altii in numele Sfintei Treimi cu citate biblice.
*Binecuvintarea magica. Pronuntarea unor rugaciuni standardizate pentru stingerea focului, oprirea scurgerii de singe, vindecarea negilor. Actiuni miraculoase la miezul noptii in cimitir, la un drum de rascruce abuzind de numele Lui Dumnezeu.
*Metode magice de vindecare.Vindecarea la distanta prin telefon, magnetopatie, sau vindecarea cu ajutorul si sub influienta unui magnetizm strain, vindecarea prin hipnoza, simpatie.
*Spiritizmul. Termen latin inseamna stiinta despre spirite si pretinde ca se afla in legatura cu duhurile celor morti .Camuflat abil sub forma de "spiritism crestin" cu cintari sacre si rugaciuni, spiritizmul este extrm de periculos.Bataile in masa si miscarile ei sunt modalitati de comunicare a spiritelor"telegrafia prin lovituri" dupa alfabetul spiritist.
Cine in nevoia sa nu cauta ajutorul si nadapostul la Dumnezeu si la Cuvintul Sau, ci merge in locurile aratate mai sus, acela intra intr-un raport de intimitate cu diavolul. Fie ca o stie sau nu, legatura cu diavolul este STABILITA.Oamenii nu au cum sti ca satana cere o dobinda scumpa pentru ajutorul sau.
URMARILE unor astfel de pacate: Neliniste distrugatoare,stari de panica, apatie, ginduri groaznice, depresie cronica pina la limita sinuciderii, spasme oribile, senzualitate exagerata pina la factura libidoului maladiv, furie ce degenereaza in isterie, halucinatiivizuale si auditive, blesteme groaznice si blasfemii la adresa Lui Dumnezeu, repulsie fata de Biblie si rugaciune.Neputinta de a crede, isterie religioasa posedare de demoni si in cele din urma un sfirsit groaznic. Oarmata intreaga de oameni sufera de pe urma acestor superstitii si toate medicamentele nu pot avea efect vindecator.De fapt ele nu sunt maladii organice ci urmari ale pacatelor magiei in firea oamenilor demonizati.
Cu o suprema seriozitate Dumnezeu avertizeaza:"Sa nu mincati nimic cu singe. Sa nu ghiciti dupa vircolaci, nici dupa nori. Sa nu va duceti la cei ce chiama duhurile mortilor, nici la vrajitori sa nu-i intrebati, ca sa va spurcati cu ei.Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru. Daca cineva se duce la cei ce chiama mortii si la ghicitori ca sa curveasca cu ei, Imi voi intoarce fataimpotriva omului aceluia, si-l voi nimi8cii din mijlocul poporului lui"
Leviticul 19:26;31; 20;6
" Sa nu fie la tine nimeni care sa treaca pe fiul sau pe fica lui prin foc, nimeni sa nu aiba mestesugul ghicitului, de cititor in stele, de vestitor al viitorului, de vrajitor, de descintator, nimeni care sa intrebe pe morti. Caci oricine face aceste lucruri este o uriciune inaintea Domnului; Deuteronom18:10-12;
Tocmai ai cunoscut primejdia ingrozitoare in care se afla toti cei ce sunt preocupati sau intretin o legatura cu astfel de lucruri. Cuvintul Lui Dumnezeu nu te lasa in intuneric ci vine cu explicatii:
"Si faptele firii pamintesti sint cunoscute si sunt acestea: preacurvia; curvia; necuratia; desfrinarea; inchinarea la idoli; vrajitoria, certurile, zavistiile, miniile, neintelegerile, desbinarile, certurile de partide, pizmele, uciderile, betiile, imbuibarile si alte lucruri asemanatoare cu acestea. Va spun dinainte cum v-am mai spus, ca cei ce fac astfel de lucruri nu vor mosteni Imparatia Lui Dumnezeu "
Galateni 5:19-21
"Dar cit despre fricosi, necredinciosi,scirbosi,ucigasi,curvari,vrajitori,inchinatori la idoli, si toti mincinosii, partea lor este iazul cu foc si cu pucioasa, adica moartea a doua"
Apocalipsa 21:8.
Am scris toate acestea, pentru a va face cunoscut care este pareera Lui Dumnezeu fata de toate practicile oculte. Daca vrei sa ti se ierte pacatul, exista o singura cale. Recunoaste-ti vina acceptind astfel de practici, marturiseste-te in rugaciune Lui Dumnezeu, paraseste pentru totdeauna astfel de practici, si urmeaza-l pe Isus.
Sus In jos
Core
Senior
Senior
Core


masculin
Numarul mesajelor : 276
Varsta : 73
Localisation : ROMANIA. AG.
Reputatie : 0
Puncte : 6576
Data de inscriere : 25/11/2006

DESPRE SUPERSTITII Empty
MesajSubiect: Re: DESPRE SUPERSTITII   DESPRE SUPERSTITII Icon_minitimeJoi Dec 14, 2006 10:05 pm

http://www.crestinortodox.ro/Spiritism-213-7001.html
Sus In jos
Core
Senior
Senior
Core


masculin
Numarul mesajelor : 276
Varsta : 73
Localisation : ROMANIA. AG.
Reputatie : 0
Puncte : 6576
Data de inscriere : 25/11/2006

DESPRE SUPERSTITII Empty
MesajSubiect: Re: DESPRE SUPERSTITII   DESPRE SUPERSTITII Icon_minitimeJoi Dec 14, 2006 10:32 pm


DESPRE FARMECE, VRAJITORIE , ASTROLOGIE SI
MAGIE


Părinte Cleopa, ce este vrajitoria si de câte feluri este?
Prin cuvântul vrăjitorie întelegem invocarea puterii demonice în ajutorul oamenilor, în locul lui Dumnezeu, cu scopul împlinirii anumitor dorinti omenesti. Vrajitoria s-a practicat, atât la poporul evreu in timpul Legii Vechiului Testament, cât si la crestinii din Legea Darului, până in vremea noastra. în Legea Veche a cerut ajutorul diavolului, apelând la vrajitoare, regele Saul, pentru care a fost aspru pedepsit de Dumnezeu. Vrăjitori au fost atât Valaam, cât si cei trei magi care practicau astrologia.
După învătătura Sfantului Nicodim Aghioritul, vrăjitoria se împarte în mai multe părti si anume: Vrăjitoria propriu-zisă prin care se întelege chemarea diavolilor pentru a descoperi oamenilor comori ascunse, lucruri pierdute si altele de acest fel. Ghicirea, al doilea fel de vrăjitorie, prin care unii oameni spun cele viitoare prin semnele din palmă, numită chiromantie si prin alte obiecte (bobi, cărti de joc, cafea etc).
Descântarea, spiritismul, adică chemarea ajutorului diavolilor în camere obscure sau la morminte, pentru a pedepsi pe cei ce suntinviată. Descântătorii pretind că cheamă sufletele mortilor din iad, precum ghicitorii din timpul Proorocului Samuil (I Regi 21,3), pentru a afla cele viitoare sau pentru a se răzbuna pe cineva. în zilele noastre se practică descântecul în rândul credinciosilor, precum stingerea cărbunilor, rostirea anumitor cuvinte amestecate cu rugăciuni, pentru cei bolnavi, care pretind că sunt "vrăjiti" etc.
Ghitia, adică ghicirea sau vrăjitoria prin lucruri sfinte, precum ghicirea prin Psaltire, numită astăzi deschiderea pravilei; ghicirea cu obiectele bisericii, cum ar fi resturi de vesmmte clericale, cheia bisericii, cenusa din cădelnită, scrierea unor nume pe toacă, pe clopote, pe ziduri de biserică, sau introducerea lor in candele etc. Fermecătoria, adică vrăjirea unor tineri spre a se căsători unii cu altii sau a se despărti, prin invocarea ajutorolui diavolesc, numită popular "ursită".
Ghicirea prin măruntaiele animalelor, numită "iconoscopia" în acest fel de vrăjitorie intră si visurile, zodiile, ceasurile bune si rele, ghicirea prin membrele trupului, numită si prevestire (tiuitul urechilor, zbaterea ochiului, mâncărimea palmelor). Baierele prin care se întelege purtarea la mână sau la piept a unor semne satanice, ate, chei, obiecte (amulete) sau bucâti de stofa vopsite spre păzirea de boli, de primejdii si de pagube, după ce mai întâi s-a invocat asupra lor puterea diavolului. Chemătorii de demoni (clindonii) sunt cei ce ghicesc cele viitoare prin chemarea diavolilor. Intre acestia se numără cei ce fac focuri înaintea caselor si sar prin foc, ghicitorii din pântece precum si cei ce ghicesc în măruntaiele animalelor sau iau mana vitelor, vrăjitorie ce se practică în zilele noastre.
Astrologia este o vrajitorie practicată din cele mai vechi timpuri până astăzi. Prin astrologie se întelege ghicirea celor viitoare prin miscările stelelor, planetelor, vânturilor, norilor si ale celorlalte fenomene ale universului. Astrologii pretind că fiecare om are o stea proprie.
lată câteva din cele mai obisnuite feluri de vrăjitorii, unele aproape uitate, altele practicate si în zllele noastre, pe care le combatem si de care trebuie să fugim, fiind iscodiri diavolesti care amăgesc si însală pe multi crestini spre a lor pierzare.
Poate, într-adevăr, sâ ajute diavolul pe oameni prin vrăji, mai mult decât ne ajută puterea si harul lui Dumnezeu?
Să se stie că diavolii nu au nici o putere de a vindeca pe cineva, de a descoperi pagube sau pe răufâcători. Ei nu pot niciodatâ sa facă minuni adevărate, ci numai cu năluciri mincinoase însala pe cei necredinciosi si slabi în credintă. Acest adevar ni-l arată dumnezeiescul părinte loan Gură de Aur, zicând: ,,Nu vezi cum diavolii n-au putut să vindece nici chiar pe vrajitorii si fermecătorii care le slujeau lor, de besicile si de bubele date de Moise în Egipt, si pe tine oare au să te vindece? (lesire 9, 11). Si dacă dracii nu se milostivesc de sufletul tău, cum se vor întrista pentru durerea trupului tău?

Dacă dracii se silesc să te izgonească pe tine din împărătia lui Dumnezeu, cum te vor izbăvi pe tine de boli? Acestea sunt râsuri si basme. Deci nu te amăgi, crestine, că niciodată lupul nu se poate face oaie, nici diavolul nu se face cândva doctor. Că mai lesne poate face focul să înghete si zăpada să încălzească, decât diavolul să te vindece pe tine cu adevărat" (Impărtire de grâu,pag.324).
Deci, noi când ne îmbolnăvim sau avem necazuri, sau suntem nedreptătiti, sau avem pagube, sau feciori de căsătorit, sau alte greutăti în familie, să nu mai alergăm la ajutorul diavolului si al slugilor lui, care sunt vrăjitorii si ghicitorii, ci la biserică să alergăm si la preoti, la rugăciune si la post si îndată ne va ajuta Bunul nostru Tată, Care ne-a zidit căci are milă de noi.
Care sunt urmarile pacatului vrajitoriei?
Cei ce fac vrăji si aleargă la vrăjitori, fac un mare păcat împotriva Duliului Sfânt, căci lasă pe Dumnezeu si cer ajutorul diavolilor. Se leapădă de slujitorii lui Hristos, adică de sfintii preoti si se duc la slujitorii satanei. Adică, lasă apa cea vie, preotul si harul mântuirii din Biserică si, pentru interesele lor pătimase si omenesti cer ajutorul vrajmasilor lui Hristos, adică al vrăjitorilor si vrăjitoarelor. Se leapădă de adevăr si primesc în loc minciuna, căci toate cuvintele vrăjitorilor sunt minciună si amăgire diavolească. Un păcat asa de mare împotriva Duhului Sfânt nu se iartă celor vinovati nici în veacul de acum, nici în cel ce va sa vină, după cum spune Hristos, de nu se vor pocăi toată viata. Pentru un astfel de păcat vin asupra celor vinovati, care aleargă la vrăji, tot felul de răutăti si primejdii. Mai întâi, mustrarea constiintei că au lăsat pe Dumnezeu si au cerut ajutor vrăjmasului lui Dumnezeu.
Apoi, este oprirea pe mai multi ani de la Sfanta împărtăsanie, de la 7 pâna la 15, si chiar 20 de ani. Apoi, cei ce cred si aleargă la vrăji, alungă din inima lor darul lui Dumnezeu si aduc în casa si în inima lor duhul diavolului. Apoi, cei ce fac vraji si cred în ajutorul lor, se leapădă de Hristos si se unesc cu diavolul. Apoi, cei ce fac vrăji si aleargă la acestea nu se cade a se mai numi crestini ci apostati. Apoi, cei vinovati de acest greu păcat sunt pedepsiti de Dumnezeu cu boli grele si fară leac, cu suferintă în familia lor, cu pagube si neîntelegere, cu sărăcie si moarte cumplită. Si dacă nu se spovedesc la preot si nu-si plâng păcatul acesta cu lacrimi toata viata, nu se pot mântui.
Vrăjitorii si cei ce cred si aleargă la ajutorul diavolului, dacă nu se părăsesc de aceasta si nu se pocăiesc, "se leapădâ cu totul din Biserică", adică se despart de Hristos si se dau de bunăvoie în mâinile vrajmasului, iar dacă mor în acest păcat, nici nu se îngroapă cu preot; ci, asemenea celor păgâni si lepădati de credintă, spre vesnica lor osândă în muncile iadului. lată urmările grozave ale vrăjitoriei.
Ce canon rânduiesc Sfintii Pârinti vrajitorilor si celor ce aleargă la vrăji?
Cel mai aspru pedepseste pe vrajitori Sfântul Vasile cel Mare. lată ce spune el în canonul 72: "Cel ce se dă vrăjitorilor, sau unora ca acestora, se va canonisi cu canonul ucigasilor". (Sfantul Vasile 72; Sfântul Grigore de Nyssa, 3; Laodiceea, 36). El pune pe vrăjitori în rândul ucigasilor de oameni si a celor lepădati de Dumnezeu, adică îi opreste de cele sfinte de la 10 la 20 de ani. în canonul 65, acelasi Sfânt Vasile cel Mare, zice: "femeia ce va fermeca pe străini si pe ai săi (se opreste de cele sfînte) ani 9 si metanii 500 pe zi.
lar canonul 61 al Sinodului Ecumenic al VI-lea opreste de Sfanta împărtăsanie pe cei ce merg la ghicitori, la cărti de joc si altele asemenea, spre a afla cele viitoare, timp de sase ani de zile. lar "dacă vor stărui în acestea si nu se vor feri de aceste mestesuguri pierzătoare si păgânesti, hotărâm să se lepede cu totul de la Biserică, precum si Sfîntele Canoane învată..." "Sfantul loan Postitorul scurtează canonul vrăjitorilor si al celor ce aleargă la vraji, numai la 3 ani oprire de cele sfinte, dacă se mărturisesc de păcat, dacă îl părăsesc definitiv, dacă tin post zilnic până la orele 3 după masă si fac câte 250 de metanii pe zi.
Dar si Sfanta Scriptură arată cât de greu pedepseste Dumnezeu pe cei ce alergau la vrăjitori, că auzi ce zice: Pe fermecatori nu-i lăsati să trăiască (lesire 22, 18). Si iarăsi zice: Si bărbatul sau femeia, oricare dintre ei se vor face descântători sau vrăjitori, cu moarte să se omoare; pe amândoî cu pietre să-i ucideti că vinovati sunt (Levitic 29, 27) Si iarăsi: Sufletul care se va duce la descântători sau la vrăjitori ca să curvească in urma lor, Eu voi întoarce fata Mea împoiriva sufletului aceluia sî-l voi pierde din poporul lui(Levitic 20, 6).
Vedem că pe împăratul Manase l-a pedepsit Dumnezeu cu robie amară si grea în Babilon, că "trecea pe fiii lui prin foc si facea descântece si felurite vraji si a facut grăitori din pântece si vrajitori si a înmultit a face rău înaintea Domnului, ca să-l înlăture pe el de la împărătie" (II Paralipomena 33, 6) Pe împăratul Saul l-a pedepsit Dumnezeu cu pierderea împărătiei si cu moarte de ocară, pentru că a lăsat pe Dumnezeu si a chemat femeie grăitoare din pântece, urmând ghiciturile ei (I Regi 28, 7) lar pe împăratul Ohozia s-a mâniat Dumnezeu foarte tare, că a trimis să întrebe pe vrăjitoarea din Ecron.
(va urma)
Sus In jos
Core
Senior
Senior
Core


masculin
Numarul mesajelor : 276
Varsta : 73
Localisation : ROMANIA. AG.
Reputatie : 0
Puncte : 6576
Data de inscriere : 25/11/2006

DESPRE SUPERSTITII Empty
MesajSubiect: Re: DESPRE SUPERSTITII   DESPRE SUPERSTITII Icon_minitimeJoi Dec 14, 2006 10:34 pm


DESPRE FARMECE, VRAJITORIE , ASTROLOGIE SI
MAGIE


(continuare).
Spuneti-ne mai pe larg despre păcatul ghicirii cu carti sfinte, sau cum se numeste "deschiderea pravilei", care se obisnuieste astăzi la credinciosi.
Vrajirea cu lucruri si cu cărti sfinte este al patrulea fel de vrajitorie si se cheamă "ghitia". Acesti vrăjitori amestecă vrăjile lor cu rugăciuni, cu psalmi si cu alte cuvinte sfinte, adresate către Maica Domnului si către sfmti, ca să poată însela mai usor pe cei slabi în credintă. Acest fel de vrăji îl obisnuiesc mai ales femeile cele rele, bătrânele si tigăncile, pentru a amăgi pe cei slabi la minte.
lată ce zice despre acestea Sfântul loan Gură de Aur: "Tu zici că bătrâna aceea este crestină si omul acela este ghicitor crestin si când descântă sau deschid cartea, nu zic, nici nu scriu alt nume, decât numele lui Hristos, al Născătoarei de Dumnezeu si al sfintilor; deci ce rău fac ei? La aceasta îti răspund că pentru aceasta se cuvine mai cu seamă să urăsti pe femeia cea rea si pe acel rău fermecător si ghicitor (din cărti) 5 fimdcă folosesc spre ocară si necinste numele lui Dumnezeu.
Crestini fiind, lucrează ca păgânii. Pentru că si diavolii, cu toate că numesc numele lui Dumnezeu, însă tot diavoli sunt. Unii, voind a se îndrepta, zic că este crestină femeia care a descântat si nimic alta nu zice, fară numai numele lui Dumnezeu. Eu pentru aceea mai vârtos o urăsc si mă întorc de la ea, că întrebuintează numele lui Dunmezeu spre ocară. Numindu-se pe dânsa crestina, se arată pe sine că lucrează cele ale păgânilor" (Hristoitia, op. cit p. 305-320).
Cei ce ghicesc prin deschiderea Psaltirii si a altor cărti sfinte, se opresc de împărtăsanie până la 7 ani, pentru că Psaltirea este o carte sfântă cu multe proorocii în ea, insuflată de Duhul Sfânt si este pentru rugăciune, iar nu pentru ghicit si câstigat bani spre osândă. Acelasi păcat fac si unii preoti care "descid cartea cum se spune în popor, si cad sub grea osândă, atât ei, cât si cei care cer să le deschidă Sfânta Evanghelie.
Pentru ce au căzut crestinii în vrăjitorie?
Pentu că a slăbit în ei credinta si frica de Dumnezeu; pentru că nu se roagă îndeajuns crestinii de astăzi, ca să-si împlinească cererile lor prin rugăciune, iar nu prin ghicire; pentru că nu citesc Slânta Scriptură să vadă ce osândă ajung pe cei vrajitori si pentru că nu merg regulat la biserică, nu se spovedesc în cele patru posturi si nu cer la nevoie sfatul si rugaciunile preotului. Mai aleargă unii crestini la ghicit pentru că au uitat fagăduintele pe care le-au dat lui Hristos la Sfantul Botez, când au spus: Mă lepăd de satana, si de toate lucrurile lui, si de toată slujirea lui... De asemenea, mai aleargă crestinii la ajutorul diavolului când nu li se împlineste cererea lor la Bisericâ sau pentru că uită de moarte si de ziua judecătii lui Hristos.
De aceea, Sfîntii Părinti ne îndeamnă să alergăm numai la Dumnezeu, numai la Biserică si la preoti, iar nu la diavoli si la slugile lor. lar Sfantul loan Gură de Aur ne sfatuieste, zicând: "Vă rog, fiti curati de această înselăciune... si când voiesti a călca pragul casei tale, sâ zici mai întâi acest cuvânt: Mă lepăd de tine, satană, si de cinstirea ta, si de slujirea ta si mă împreun cu tine, Hristoase! Fără cugetarea aceasta niciodată să nu iesi din casă. Aceasta să-ti fie toiag, aceasta armă, aceasta cetate de apărare, si împreună cu aceste cuvinte fa si semnul crucii pe fruntea ta. Că asa, de te vei înarma pretutindeni, nu numai om, ci chiar diavolul de te va întâlni, nu va putea să te vatăme pe tine" (Hristoitia, p. 316-317).
Cum pot crestinii sâ se izbăvească de vrăjitorii si de tot felul de farmece izvodite de diavolul?
Cel ce crede cu tărie în Dumnezeu, cel ce se roagă neîncetat lui Dumnezeu si aleargă regulat la Sfanta Biserică, nu va cere niciodată ajutorul diavolului si al vrăjitorilor, care sunt vrăjmasii lui Dumnezcu.
Deci, cei ce au credintă tare în Dumnezeu, să-I ceară neîncetat ajutorul. lar cei slabi in credintă, care au cerut vreodată ajutorul vrăjitorilor, dacă vor să se mântuiască, mai întâi să se spovedească de acest păcat si să ceară canon. Apoi, să nu mai apeleze la ajutorul satanei în orice nevoie ar fi, ci numai la Dumnezeu să alerge. Apoi să se roage cât mai mult cu rugăciuni si lacrimi din inimă (Deuteronom 4, 29; Psalm 118, 58; leremia 29, 13) si asa cu răbdare si cu credintă se vor izbăvi de vrăji si vor primi darul Duhului Sfânt.
Ce sunt visurile si vedeniile, care este deosebirea între ele si de câte feluri sunt?
Vă răspund cu cuvintele Sfântului loan Scărarul, care zice: "Visul este miscarea mintii în vremea nemiscării trupului. lar nălucirea (vedenia falsă) este amăgirea ochilor, când doarme cugetarea. Nălucirea este iesirea mintii când trupul veghează. Nălucirea este o vedere a ceva fară ipostas (nereal) " ( Filocâlîa vol. IX, Cuvântul 3, p. 75) lată dar ce sunt visele si vedeniile. Ele sunt de două feluri: vise si vedenii bune si rele. lar deosebirea dintre ele este aceasta: Visele si vedeniile bune sunt de la Dumnezeu, prin care se descoperă voia Lui cea mare, numai la cei ce sunt cu totul desăvârsiti si sfinti si care fac poruncile Lui, precum a fost dreptul losif, căruia i s-a arătat Arhanghelul Gavriil în vis, poruncindu-i să fugă cu Pruncul lisus si cu Fecioara Maria în Egipt. Visele bune vin de la îngeri si ne amintesc de moarte si de osândă, iar după ce ne desteptăm, ne îndeamnă la rugăciune si la pocăintă. Dimpotrivă, visele si nălucirile rele sunt de la diavoli, prefacuti în îngeri de lumină sau în sfinti, care ne amăgesc în somn că suntem buni si vrednici de rai; iar după ce ne desteptăm "ne scufundăm în mândrie si în bucurie" (Filocalia vol. IX, Cuvântul 3, p. 76).
Este păcat să creadă crestinii în vise si vedenii?
Spune Sfântul loan Scărarul că "cel ce crede în vise, este asemenea celui ce aleargă după umbra sa si încearcă s-o prindă" Tot el spune, că "diavolii slavei desarte sunt în visuri prooroci. Ei închipuiesc, ca niste vicleni, cele viitoare si ni le vestesc mai dinainte. lar dacă se împlinesc vedeniile, ne minunăm si ne mândrim cu gândul, ca si cum am avea darul înaintevederii (proorociei). Cei ce ascultă pe diavolul, acestia s-au făcut adeseori prooroci mincinosi. Si mai departe zice: "Diavolii nu stiu nimic de cele viitoare, dintr-o cunostintă de mai înainte, căci si doctorii pot să ne spună moartea de mai înainte". Apoi încheie, zicând" Când începem să credem în visele diavolilor, ei îsi bat joc de noi, chiar când suntem treji.
Cel ce crede visurilor si nălucirilor din somn este cu totul necercat. lar cel ce nu crede nici unora este fîlosof' ( Filocalia, vol. IX, Cuvântul 3, p. 76).
Deci, este păcat să credem în visuri si în vedenii, că prin acestea ne amăgesc foarte usor diavolii si ne aruncă în păcatul cel cumplit al mândriei si al slavei desarte, când omul se încrede în sine mai mult decât în cuvântul lui Dumnezeu. Cu acest mestesug ispititor, diavolul a amăgit pe multi crestini si călugări, aruncându-i apoi în prăpastia pierzării. lar dacă cineva are totusi îndoială de visul sau vedenia sa, să se spovedească la duhovnic si să-i ceară sfatul lui, că prin duhovnic grăieste Dumnezeu.
Din câte pricini se înseala oamenii de vedenii si de visuri desarte?
Din sapte pricini se însală crestinii de vedenii si visuri, ca si cum ar fi de la Dumnezeu, si anume: din mândrie, din slavă desartă, care este prima fiică a mândriei; din cauza mintii slabe si neiscusite a crestinilor, din cauza râvnei nesocotite a unor crestini, care se roagă si postesc mult ca să aibă vedenii, de care spune Sfantul Isaac Sirul: "Cu mare boală boleste cel ce are râvna cea rea" (Filocalia, vol. X, Cuvântul 58). A cincea pricină a amăgirii prin vedenii si visuri este neascultarea de duhovnici si îndărătnicia unor credinciosi, mai ales a celor mândri, din care cauză usor sunt vânati de diavolul; a sasea pricină vine din cauza vietii de sine ascunse a unora si din nemărturisirea curată a gândurilor la duhovnic. lar ultima pricină prin care se însală crestinii cu visuri si vedenii mincinoase este necunostinta de sine si lipsa de citire a Sfintei Scripturi si a Sfintilor Părinti.
Despre acestea spune si înteleptul Sirah, zicând: "Visurile cele rele sunt desertăciune, ca vrajile si descântecele, si pe multi visurile i-au înselat si au căzut toti cei ce au nădăjduit într-însele" (Isus Sirah 34, 1-7) Cel ce crede lesne in visuri si în vedenii, fară multă cercetare si sfat, să se canonisească, la fel cu cei ce merg la vrăji si descântece, adică până la 7 ani să se oprească de la Sfânta împărtăsanie.

Fragment din "Ne vorbeste Părintele Cleopa" vol.4
Sus In jos
Continut sponsorizat





DESPRE SUPERSTITII Empty
MesajSubiect: Re: DESPRE SUPERSTITII   DESPRE SUPERSTITII Icon_minitime

Sus In jos
 
DESPRE SUPERSTITII
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Superstitii
» Despre.........
» superstitii de anul nou

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
DIROBENELU :: SPIRITUALITATE ROMÂNEASCA-
Mergi direct la:  
|
Creeaza un forum | ©phpBB | Forum gratuit de suport | Semnaleaza un abuz | Cookies | Discutii recente