DIROBENELU
Bine ai venit pe acest sit!
Participand activ la acest forum, vom putea imbunatatii calitatea lui.
Multumim
DIROBENELU
Bine ai venit pe acest sit!
Participand activ la acest forum, vom putea imbunatatii calitatea lui.
Multumim
DIROBENELU
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.

DIROBENELU

DIROBENELU
 
PortalAcasaUltimele imaginiCăutareÎnregistrareConectare

 

 GHID DE CALATORIE

In jos 
2 participan?i
AutorMesaj
Admin
Master
Master
Admin


masculin
Numarul mesajelor : 1461
Localisation : Pe punte
Reputatie : 39
Puncte : 7457
Data de inscriere : 22/11/2006

GHID DE CALATORIE Empty
MesajSubiect: GHID DE CALATORIE   GHID DE CALATORIE Icon_minitimeVin Noi 24, 2006 4:11 pm

GHID
destinat cetățenilor români care călătoresc în străinătate
– Condițiile valabile începând cu data de 1 octombrie 2005 –

Telefoane utile
La nivelul Poliției de Frontieră Române există o linie telefonică non-stop (prefix + 959 pentru județele de frontieră și 9590 pentru Capitală), prin intermediul căreia orice persoană poate semnala incidente neplăcute survenite în traficul transfrontalier sau înregistrarea unor fapte care aduc atingere imaginii instituției și implicit calității de funcționar public cu statut special.

Sesizări și reclamații pot fi făcute direct Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, accesând pagina de internet www.politiadefrontiera.ro sau la adresele de e-mail:
pfr@politiadefrontiera.ro și pfr@mai.gov.ro

De asemenea, pentru sesizări privind acte de corupție săvârșite de polițiștii de frontieră, vă puteți adresa:

Corpului de Control al Ministrului Administrației și Internelor tel. +4(0)21/303.70.84;
Direcției Generale de Informații și Protecție Internă din Ministerul Administrației și Internelor – București – tel. +4(0)21/315.87.52;
Direcției Generale Anticorupție din Ministerul Administrației și Internelor Tel. +4(0)21/324.12.76.

Stimați cetățeni,
fiecare dintre noi dorim să călătorim în străinătate, pentru a vedea lumea sau pentru a căuta o viață mai bună. O altă dorință pe care o împărtășim cu toții, aceea de a adera la Uniunea Europeană, are în bună parte aceeași motivație. Dorim să aderăm la Uniunea Europeană pentru a face parte din lumea civilizată și pentru a avea parte de un trai mai lipsit de griji.

Dar pentru a ajunge la capătul acestui drum, trebuie să respectăm o serie de reguli, impuse de statele membre ale Uniunii, care constituie condiții obligatorii în vederea aderării. Unele dintre
aceste reguli (transpuse în legislația românească, așa cum au fost formulate în Convenția de Aplicare a Acordului Schengen și în Manualul Comun Schengen, acte obligatorii pentru România) sunt prezentate în acest ghid de călătorie.

Păstrați cu grijă documentele care vă sunt cerute la Punctul de trecere a frontierei, pentru că vă vor fi solicitate, pe parcursul călătoriei, și de către polițiștii din alte țări.

Vă rugăm să respectați aceste reguli, care nu au scopul de a vă face călătoria mai dificilă, ci de a vă proteja pe parcursul acesteia și de a asigura, prin îndeplinirea condițiilor impuse,
aderarea României la Uniunea Europeană.

Vă doresc o călătorie plăcută și fără incidente!

Vasile Blaga
Ministrul Administrației și Internelor


Ce trebuie să prezentați la controlul de frontieră, pentru a călători, în scop particular, în statele membre ale Uniunii Europene sau în alte state, pentru care nu este necesară viza de intrare?

pașaport valabil;
asigurare medicală – valabilă pentru întreaga perioadă de ședere în statul pe teritoriul căruia călătorește persoana în cauză (vezi pagina 10);
biletul de călătorie dus-întors, cartea verde a autoturismului sau sumele necesare asigurării transportului (vezi pagina 6);
dovada deținerii unei sume minime în valută (vezi pagina 5);
documente care justifică scopul și condițiile șederii planificate (vezi pagina 7).

Care este cuantumul sumei minime în valută?

Suma minimă în valută, pentru fiecare persoană, se constituie din:
150 euro sau echivalent în altă valută liber convertibilă, sumă destinată să acopere cheltuielile de transport până înțara de destinație și întoarcere în România și
o sumă destinată cheltuielilor de întreținere corespunzătoare perioadei de ședere, al cărui cuantum este următorul:
• 20 euro sau echivalent în altă valută liber convertibilă,pentru fiecare zi de ședere declarată, dar nu mai puțin de 100 de euro (suma corespunzătoare unei șederi de minim 5 zile), în cazul călătoriei în fostele state socialiste pentru care nu este necesară viza de intrare, cu excepția celor care au devenit membre ale U.E.;
• 30 euro sau echivalent în altă valută liber convertibilă, pentru fiecare zi de ședere declarată, dar nu mai puțin de 150 de euro (suma corespunzătoare unei șederi de minim 5 zile), în cazul călătoriei în statele din U.E. și în alte state pentru care nu este necesară viza de intrare.
Cum faceți dovada deținerii sumelor în valută?

Dovada deținerii sumelor în valută se face prin una din următoarele forme:

suma în valută efectivă;
cecuri de călătorie;
carduri cu utilizare internațională, însoțite de extras de cont eliberat cu cel mult 24 de ore înaintea prezentării la ieșirea din țară;
alte garanții financiare, cum sunt:
• scrisoare de garanție sau angajament de sponsorizare,
semnate de persoana care găzduiește cetățeanul român
pe teritoriul statului de destinație și autentificate
conform legii statului respectiv;
• garanția legală din partea unei bănci sau ordine de
plată valabile, după caz.
Ce categorii de persoane sunt exceptate de la dovada sumei în valută?

minorul sub 14 ani înscris în pașaportul părinților;
minorul care se deplasează la rude sau la părintele / părinții care lucrează ori sunt stabiliți în statul de destinație. În aceste situații se vor prezenta documente doveditoare.
cetățenii români care se deplasează în străinătate ca urmare a unui angajament de muncă, pe baza unui permis de muncă valabil pentru țara de destinație, indiferent de durata deplasării;
cetățenii români care prezintă la ieșirea din țară un document oficial care atestă existența dreptului de ședere, precum și, după caz, de tranzit, pe teritoriul altor state decât cele membre ale Uniunii Europene, dacă urmează să călătorească direct pe teritoriul acelor state;
cetățenii români care călătoresc în statele vecine în regim de mic trafic;
posesorii unui permis de ședere valabil, eliberat de autoritățile competente ale unui stat membru al Uniunii Europene;

Ce documente puteți prezenta în schimbul sumei destinate să acopere cheltuielile de transport (150 euro)?

bilete dus-întors;
vouchere sau alte documente care atestă plata în avans a serviciilor structurilor de primire turistice din țara de destinație, cu condiția ca acestea să includă și cheltuielile de transport.

Care sunt excepțiile de la dovada sumei destinate să acopere cheltuielile de întreținere?

persoanele care prezintă la controlul de frontieră voucher sau alte documente care atestă plata în avans a serviciilor structurilor de primire turistice din țara de destinație;
persoanele care călătoresc în scop de studii sau alte forme de pregătire și dețin documente din care rezultă asigurarea financiară a călătoriei;
persoanele care călătoresc în scop turistic și au invitație din partea persoanei care găzduiește cetățeanul român, din care rezultă asigurarea financiară a călătoriei;
persoanele care dețin documente care atestă faptul că persoana se deplasează în străinătate pentru a participa la simpozioane, conferințe, manifestări cultural-sportive sau pentru a urma un tratament medical, ori îmbolnăvirea sau decesul unei rude stabilite în străinătate, din care rezultă asigurarea financiară a călătoriei.

Prin ce documente justificați scopul și condițiile șederii planificate?

Pentru călătorii în scop profesional:

certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerțului din România, care să ateste calitatea de comerciant; în cazul în care persoana care urmează să se deplaseze în străinătate are o altă calitate în cadrul societății decât cea care poate fi atestată prin certificat, se prezintă și o împuternicire de reprezentare din partea societății respective sau a comerciantului;
invitație din partea unei firme sau autorități la întruniri sau manifestări în scop de afaceri, de serviciu sau legate de activitatea profesională desfășurată;
alte documente care atestă existența relațiilor de afaceri sau a relațiilor având legătură cu activitatea profesională desfășurată;
bilete de intrare la târguri și congrese.

Pentru călătorii în scop turistic sau particular:

documente justificative de la structurile de primire turistice;
confirmarea rezervării de servicii turistice de la structurile de primire turistice din străinătate, inclusiv confirmări care privesc rezervări efectuate prin intermediul internet-ului;
voucher, eliberat de o agenție de turism licențiată potrivit legii;
invitație din partea persoanei care găzduiește cetățeanul român.

Atenție! Unele state solicită ca invitația să corespundă anumitor reguli, care sunt obligatorii:

Pentru Spania, invitația trebuie făcută la un notar spaniol, iar din aceasta trebuie să rezulte în mod expres următoarele (orice alt tip de invitație nefiind acceptat):

Cel care invită să fie cetățean spaniol sau străin cu permis de rezidență în Spania;
Să nu fi invitat o altă persoană în ultimele 6 luni;
Să posede mijloace legale de întreținere și să se oblige să-i asigure persoanei invitate întreținere, cazare și asistență sanitară;
Se obligă să garanteze că persoana se întoarce în țară;
Cel care este invitat să nu muncească în Spania;
Hârtia invitației este una specială (în lumină incidentă prezintă un desen de siguranță), care trebuie să aibă în partea superioară centrală a paginilor stema Spaniei. Invitația trebuie
prezentată numai în original (nu se admit copii xerox sau fax) și trebuie să fie supralegalizată în Spania, cu apostila de la Haga.

Pentru Republica Federală Germania, invitația trebuie să conțină o declarație de preluare a cheltuielilor.

Pentru călătorii în scop de studii sau alte forme de pregătire:

confirmarea de înscriere la o instituție de învățământ în scopul participării la pregătiri și perfecționări teoretice și practice;
carnetul de student și certificatul de studii de la instituțiile de învățământ.

Pentru călătorii în alte scopuri:

înscrieri, programe sau alte documente care atestă faptul că persoana urmează a se deplasa pentru a se înscrie sau a participa la un concurs de admitere la o instituție de învățământ în străinătate;
confirmări de participare, bilete de intrare sau chitanțe, pentru manifestări politice, științifice sau religioase, pe cât posibil cu indicarea unor detalii, cum ar fi numele instituției care invită și durata șederii;
documente care atestă faptul că persoana se deplasează în străinătate pentru a participa la simpozioane, conferințe, manifestări cultural-sportive sau pentru a urma un tratament medical, ori îmbolnăvirea sau decesul unei rude stabilite în străinătate.

În orice situație, invitația redactată într-o limbă străină trebuie însoțită și de traducerea, în limba română, efectuată de un traducător autorizat.

Lista cuprinzând țările cu care România a încheiat acorduri, înțelegeri, convenții sau protocoale pentru acordarea asistenței medicale pe bază de reciprocitate în domeniul sănătății, conform prevederilor Ordinului comun MAI/MSF nr. 311/248/2002 (pentru călătoriile în aceste țări, cetățenii români nu au nevoie de asigurare medicală)

Albania
Marea Britanie
Armenia
Bulgaria
Cipru
China
Croația
Cuba
Egipt
Grecia
Serbia și Muntenegru
Liban
Lituania
Macedonia
Moldova
Rusia
Siria
Slovenia
Tunisia
Turcia
Ucraina
Ungaria

Lista statelor pe teritoriul cărora cetățenii români pot intra/sta fără viză (comunicată de Ministerul Afacerilor Externe)

Albania
Andorra
Austria
Belgia
Bulgaria
Cehia
Chile
Cipru
Columbia
Coreea de Sud
Costa Rica
Croația
Danemarca
Elveția
Estonia
Finlanda
Franța
Germania
Grecia
Islanda
Italia
Letonia
Liechtenstein
Lituania
Luxemburg
Malaezia
Malta
Maroc
Moldova
Monaco
Norvegia
Olanda
Polonia
Portugalia
San Marino
Sfântul Scaun
Singapore
Slovacia
Slovenia
Spania
Suedia
Tunisia
Ungaria
Uruguay
Venezuela

ATENȚIE!

Cetățenii români pot călători pentru o perioadă determinată (30–90 de zile) într-un interval prestabilit (6 luni–1 an), în țările pentru care nu este necesară viza de intrare, iar durata șederii, de regulă, poate fi realizată doar într-un singur stat.

Astfel, în țările membre ale Spațiului Schengen: Austria, Belgia, Franța, Germania, Grecia, Finlanda, Italia, Norvegia, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia, Luxemburg, Islanda, Danemarca și în Elveția, cetățenii români au dreptul legal de ședere o perioadă de 90 zile într-un interval de 6 luni, potrivit articolul 20, paragraful 1, din Convenția de aplicare a Acordului Schengen.

Pot fi făcute mai multe călătorii în acest interval, dar totalul zilelor de ședere nu trebuie să depășească 90, de la data primei intrări în Spațiul Schengen.

După consumarea celor 90 zile, cetățeanul român are obligația de a părăsi Spațiul Schengen, putând reintra, la finalul perioadei celor 6 luni, calculate de la data primei intrări.
Sus In jos
http://www.belgianul.com
Admin
Master
Master
Admin


masculin
Numarul mesajelor : 1461
Localisation : Pe punte
Reputatie : 39
Puncte : 7457
Data de inscriere : 22/11/2006

GHID DE CALATORIE Empty
MesajSubiect: Calatoria in strainatate a minorilor, cetateni români.   GHID DE CALATORIE Icon_minitimeVin Iun 22, 2007 11:42 pm

Calatoria in strainatate a minorilor, cetateni români.

De la 1 ianuarie 2007, cetatenii romani calatoresc in tari apartinand Uniunii Europene sau alte state, in baza unui document de calatorie valabil - carte de identitate sau pasaport. Minorii cetateni romani se deplaseaza in afara granitelor tarii in aceleasi conditii ca si persoanele adulte, in baza unui document de calatorie valabil.Astfel, copiii in varsta de pana la 14 ani pot sa iasa din tara doar cu pasaport (inscrisi in pasaportul parintilor sau avand unul personal), in timp ce minorii peste 14 ani pot calatori si in baza cartii de identitate. Totodata, Legea nr. 248/2005 prevede ca minorii romani pot calatori in strainatate numai insotiti, de o persoana fizica majora, cu acordul parintilor ori al reprezentantilor legali.
In situatia in care minorul calatoreste insotit de unul dintre parinti, la iesirea din tara, parintele insotitor trebuie sa prezinte o declaratie notariala prin care celalalt parinte isi da acordul pentru efectuarea calatoriei in strainatate. Declaratia celuilalt parinte nu este necesara daca parintele insotitor face dovada ca minorul i-a fost incredintat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila sau ca celalalt parinte a decedat. Nu este necesara declaratia parintelui decazut din drepturile parintesti sau declarat disparut, daca insotitorul face dovada in acest sens.
Daca minorul calatoreste cu o alta persoana fizica majora, alta decat parintii, aceasta din urma trebuie sa prezinte: declaratie notariala a ambilor parinti care sa cuprinda acordul acestora cu privire la efectuarea calatoriei respective de catre minor, la statul sau statele de destinatie, la perioada in care urmeaza sa se desfasoare calatoria, precum si datele de identitate ale insotitorului respectiv; certificatul de cazier judiciar; daca este cazul, documente din care sa rezulte calitatea de persoana desemnata din cadrul unei societati comerciale autorizate, in conditiile legii, sa desfasoare activitati de transport international de persoane.
Sus In jos
http://www.belgianul.com
tgeorgescu
Junior
Junior



masculin
Numarul mesajelor : 97
Varsta : 51
Localisation : Zwolle
Emploi : somer
Reputatie : 0
Puncte : 6296
Data de inscriere : 14/12/2007

GHID DE CALATORIE Empty
MesajSubiect: Re: GHID DE CALATORIE   GHID DE CALATORIE Icon_minitimeDum Feb 28, 2010 7:47 pm

Dreptul de rezidență pentru mai mult de 3 luni
(art. 7–15 din Directiva 2004/38/CE)

Un cetățean al Uniunii, deci și un cetățean român, poate rămâne pentru o perioadă mai mare de 3 luni pe teritoriul unui alt stat membru, dacă îndeplinește una dintre următoarele condiții:

§ este angajat sau desfășoară o activitate independentă***;

§ are suficiente resurse și asigurare medicală, astfel încât să nu devină o povară pentru serviciile sociale ale țării în care dorește să rezideze (nu este stabilit un cuantum minim, dar se vor lua în considerare situația personală a cetățeanului în cauză);

§ este înscris într-o instituție de învățământ sau de instruire vocațională sau este student și are o asigurare medicală și asigură autoritățile naționale ale statului în care vrea să rezideze, printr-o declarație sau prin mijloace echivalente, că nu va deveni o povară pentru serviciile sociale ale statului în cauză;

§ este membru al familiei unui cetățean al Uniunii, chiar dacă nu are cetățenia unui stat membru, și călătorește împreună cu acesta, cu îndeplinirea uneia dintre condițiile prevăzute la punctele de mai sus.

Cetățenilor Uniunii nu li se cere să aibă documente de rezidență. Totuși, în cazul unei rezidențe pentru o perioadă mai mare de 3 luni, statele membre pot cere ca cetățenii unui alt stat membru al Uniunii să se înregistreze la autoritățile competente într-o perioadă care nu poate fi mai mică de 3 luni de la data intrării pe teritoriul statului pe care vor să rezideze pentru o perioadă mai mare de 3 luni.

*** Persoane fizice autorizate să desfășoare activități economice, având calitatea de angajat propriu.

Certificatul de înregistrare va fi eliberat în urma prezentării:

§ unei cărți de identitate sau a unui pașaport, valabile;

§ unui document care justifică scopul rezidenței; în cazul cetățeanului care îndeplinește condițiile necesare de a rezida pe o perioadă mai mare de 3 luni, descrise mai sus, acest document poate fi o declarație prin care menționează acest lucru sau orice dovadă;

§ unei dovezi privind legătura de rudenie sau de relație durabilă, în cazul membrilor de familie ai unui cetățean al Uniunii, care sunt, la rândul lor, cetățeni ai Uniunii. Membrii de familie ai unui cetățean al Uniunii, care nu sunt cetățeni ai Uniunii, trebuie să obțină un permis de rezidență, dacă vor să rezideze pe teritoriul unui stat membru al Uniunii pentru o perioadă mai mare de 3 luni. Termenul limită până la care poate fi depusă cererea de obținere a unui permis de rezidență nu poate fi mai mic de 3 luni de la data intrării pe teritoriul pe care persoana în cauză dorește să rezideze.

Permisul de rezidență pentru aceste persoane va fi eliberat în maxim 6 luni de la data depunerii cererii. Pentru eliberarea permisului de rezidență, membrul de familie care nu este cetățean al Uniunii trebuie să îndeplinească aceleași condiții ca cele pentru eliberarea certificatului de înregistrare, cu singura deosebire că la prima condiție poate să prezinte numai un pașaport valabil.

Valabilitatea permisului de rezidență este de maxim 5 ani de la data eliberării, în funcție de perioada solicitată de rezidență. Valabilitatea permisului de rezidență nu va fi afectată dacă absența de pe teritoriul statului pentru care s-a obținut permis de rezidență se axează în următoarele limite:

§ nu depășește 6 luni într-un an de zile;

§ mai mult de 6 luni într-un an, dar pe motiv de satisfacere a stagiului militar;

§ mai mult de 12 luni consecutive, pentru motive importante precum sarcină și nașterea unui copil, boală gravă, studiu sau instruire vocațională, sau mutarea în interesul serviciului în alt stat membru sau într-o țară terță.

Decesul unui cetățean al Uniunii, plecarea sa din țara gazdă, divorțul, anularea căsătoriei sau terminarea parteneriatului înregistrat nu afectează dreptul unui membru al familiei, indiferent dacă este sau nu cetățean al unui stat membru al Uniunii, să continue să rezideze pe teritoriul statului membru în cauză, cu îndeplinirea acelorași condiții solicitate unui cetățean al Uniunii de a rezida pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii (vezi mai sus). Copiii cetățeanului aflat într-o astfel de situație pot continua să rezideze pe teritoriul statului în cauză dacă sunt înregistrați la o instituție de învățământ, până la completarea studiilor.

Pentru fiecare caz în parte, pentru membrii familiei care nu au cetățenia Uniunii se mai solicită îndeplinirea anumitor condiții:

§ în cazul în care cetățeanul în cauză a decedat sau a plecat din țara respectivă, membrul de familie al acestuia trebuie să fi rezidat pe teritoriul statului respectiv, în calitate de membru al familiei cetățeanului Uniunii, cel puțin un an înainte de decesul acestuia;

§ în cazul divorțului, anulării căsătoriei sau încheierii parteneriatului înregistrat, se întâlnesc următoarele situații:

- căsătoria sau parteneriatul înregistrat a durat cel puțin 3 ani, din care cel puțin un an pe teritoriul statului membru gazdă;

- în caz de circumstanțe dificile, de exemplu violență domestică în timpul căsătoriei sau parteneriatului înregistrat;

- în cazul în care copiii cetățeanului Uniunii au fost încredințați soțului sau partenerului care nu are cetățenia Uniunii, sau în favoarea acestuia s-a stabilit un drept de vizitare a copilului minor.

Sursa: Ministerul Administratiei si Internelor din Romania, http://madrid.mae.ro/upload/docs/16345_Ghidul_romanului_in_UE.pdf
Sus In jos
http://intellect-club.nl.eu.org
Continut sponsorizat





GHID DE CALATORIE Empty
MesajSubiect: Re: GHID DE CALATORIE   GHID DE CALATORIE Icon_minitime

Sus In jos
 
GHID DE CALATORIE
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» SITURI PT INFORMATII UTILE DIN TOATE DOMENIILE
» Ghid in limba romana pentru intreprinzatorii din Belgia
» Mini-ghid de supravietuire deopotriva pentru cinici si optimisti.

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
DIROBENELU :: INFORMATII UTILE-
Mergi direct la:  
|
Creati un forum gratuit | ©phpBB | Forum gratuit de suport | Semnaleaza un abuz | Cookies | Discutii recente