A fi sau a nu
fi..bine sa faci reclama pe timp de criza?
Interviu cu d-na Nadia Visan - Marketing
Manager Today Advertising
Piata de publicitate din România a
avut scaderi considerabile in anul 2009, de la televiziune si print pana la
promovarea online. In 2010, odata cu revenirea pietei mondiale, se asteapta o
usoara crestere, nu foarte semnificativa. Multe firme au ales forme de
publicitate neconventioanala ori s-au intors, pur si simplu, spre forme mai
ieftine de promovare. Va prezentam in continuare un interviu in care doamna
Nadia Visan, Marketing Manager al agentiei Today Advertising ce detine
website-ul www.magazinpromotionale.ro, ne propune solutii accesibile prin care sa ramanem
cunoscuti pe piata chiar daca bugetul nostru de marketing nu mai seamana cu cel
de acum cativa ani.
Cat de
importante sunt materialele promotionale in strategia de marketing a unei
companii si de ce?
Investirea in materiale promotionale
devine din ce in ce mai importanta pentru ca prin ele mentinem „vie“ legatura
cu consumatorul nostru final, prin ele ne dorim sa fim cunoscuti de oamenii
care n-au auzit niciodata de noi, chiar daca altii ne cunosc foarte bine! Faci
reclama prin materiale promotionale pentru ca numele tau sa ramana prezent in
mintea clientilor tai... Daca esti dat uitatii veniturile scad pana la zero.
Faci publicitate prin promotionale cu scopul de a suscita dorinta de a cumpara
potentialilor clienti si clientilor fideli; investesti in promotionale pentru a
demonstra public propria incredere in produsul sau serviciul tau.
Today
Advertising este unul dintre principalii furnizori specializati in
solutii de creatie si executie de materiale promotionale adaptate la brand si
proiect din Romania. Cum ati reusit sa va pastrati acest statut, mai ales in
ultima perioada economica dificila?
Ne-am orientat spre atragerea de noi
clienti si fidelizarea celor existenti, facand tot posibilul sa fim mai aproape
de ei si oferindu-le o gama diversificata de produse prin www.magazinpromotionale.ro Succesul este asigurat de calitate, politica de pret,
varietatea de produse si seriozitate. De asemenea, am oferit consultanta de
specialitate celor care aveau nevoie. Reputatia buna pe care o avem pe piata,
edificata pe parcursul a patru ani de experienta ne-a ajutat sa ne construim o
carte de vizita cu care ne mandrim, iar recomandarile primite de la clientii
nostri ne-au fost de un real ajutor si au contribuit din plin.
Mentionati
cinci avantaje oferite clientilor care acceseaza www.magazinpromotionale.ro si plaseaza o comanda online.
Clientul are posibilitatea de a
vizualiza toata gama de produse promotionale disponibile, accesand site-ul
nostru de la birou sa de acasa. Poate studia cu atentie produsele pe care le
oferim, putand sa aleaga linistit promotionalele care-i sunt necesare si care
se potrivesc cel mai bine cerintelor pe care le are. Clientul nostru poate afla
oricand stocul disponibil, reducerile si promotiile de ultima ora. In afara de
marea varietate de produse disponibile si de calitatea acestora, avem termene
de livrare prompte si punem la dispozitie transport gratuit.
Asadar, cele cinci avantaje majore
sunt: procesarea rapida a comenzii, livrarea imediata din stoc la preturi
promotionale, posibilitatea imprimarii in ateliere proprii, rezervarea
produselor 24 ore, servicii de machetare si transport gratuit.
Primiti cereri
speciale? Cum procedati in cazul in care un client doreste materiale
promotionale atipice?
Incercam sa analizam brief-ul cat
mai bine, in asa fel incat sa fim pe acceasi lungime de unda cu asteptarile
clientului si sa reusim sa facem din acea cerere „atipica“ ceva realizabil.
Care sunt
solutiile recomandate pentru perioada de criza, in care desi companiile au
nevoie de cat mai multa promovare, bugetele sunt din ce in ce mai mici?
Mentinerea cheltuielilor de
marketing este primul lucru pe care trebuie sa-l stie un director general sau
un director de marketing; chiar daca primul impuls este sa taiem tot pentru a
face saving. Este o perioada propice in care pot surveni schimbari de situatii
legate de pozitionarea pe piata. Daca imaginea firmei nu mai este prezenta in
constiinta cosumatorului final, se poate intampla ca firma respectiva sa
„apuna“, iar pierderea cotei de piata se recastiga greu sau niciodata. Un
exemplu concludent este cel prezentat de domnul Andrew Taylor, vicepresedintele comercial al producatorului de mezeluri
Caroli Foods, care a dublat bugetul de marketing in 2009, considerand momentul
oportun pentru a intari un brand si a construi un nou viitor la preturi de
criza. Ceea ce trebuie sa facem acum, este sa scoatem banii de la ciorap pentru
a cumpara ieftin promovarea de orice fel si sa ne folosim de roadele ei pentru
anii care vor veni !
Ideile simple, formele
neconventionale de promovare, raman la indemana fiecarei companii care isi
doreste sa supravietuiasca crizei, indiferent de nivelul ei de dezvoltare
existent si de bugetul alocat. Renuntarea la reclama inseamna, desigur,
economie la bugetul de marketing si temporar poate parea o solutie perfecta in
vremuri de criza. Aparentele sunt inselatoare pentru ca rezultatele pe care le
vom obtine in viitor depind foarte mult de ceea ce facem astazi, iar pe timp de
criza, este un risc sa nu fii in atentia potentialului client.