DIROBENELU
Bine ai venit pe acest sit!
Participand activ la acest forum, vom putea imbunatatii calitatea lui.
Multumim
DIROBENELU
Bine ai venit pe acest sit!
Participand activ la acest forum, vom putea imbunatatii calitatea lui.
Multumim
DIROBENELU
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.

DIROBENELU

DIROBENELU
 
PortalAcasaUltimele imaginiCăutareÎnregistrareConectare

 

 Crestini, dar date diferite pentru sărbătoarea Paștelui

In jos 
AutorMesaj
sfantul_calinic
Master
Master
sfantul_calinic


feminin
Numarul mesajelor : 1912
Varsta : 69
Localisation : Bucuresti
Emploi : Presedinte Fundatia "Sfantul Ierarh Calinic"
Reputatie : 65
Puncte : 7404
Data de inscriere : 11/10/2008

Crestini, dar date diferite pentru sărbătoarea Paștelui Empty
MesajSubiect: Crestini, dar date diferite pentru sărbătoarea Paștelui   Crestini, dar date diferite pentru sărbătoarea Paștelui Icon_minitimeLun Apr 20, 2009 3:49 pm

Crestini, dar date diferite pentru sărbătoarea Paștelui LuminanvieriiCare este misterul pentru care există diferite date pentru sărbătoarea Paștelui?(1) Să ne amintim că sărbătorile religioase nu sunt în mod obligatoriu date aniversare, ci constituie „icoane cosmice", care arată că universul întreg participă la sensul acelei sărbători. Astfel, Crăciunul a fost stabilit în ziua solstițiului de iarnă (2), momentul când ziua începe să crească, marcând în plan cosmic acea naștere care „a făcut să răsară lumii lumina cunoștinței" (Troparul Nașterii Domnului). Pentru Paște, referința istorică la paștele evreiesc, deși clar menționată în Evanghelii, a fost respinsă în secolul IV (3). De fapt, și aceasta este o icoană cosmică, reprezentând triumful luminii asupra întunericului, care fixează data sărbătorii, așa cum spune canonul pascal „Totul este inundat de Lumină, Cerul și pământurile" sau „...această noapte salvatoare și luminoasă, mesager al zilei Învierii; în ea Lumina veșnică apare tuturor...". Pentru stabilirea zilei de sărbătorire a Paștilor se iau în calcul trei cicluri calendaristice: - ciclul solar anual: ziua învinge noaptea după echinocțiul de primăvară din 21 martie. - ciclul lunar al lunii: luna plină luminează noaptea așa cum ne arată Geneza 16: „A făcut Dumnezeu cei doi luminători mari: luminătorul cel mai mare pentru cârmuirea zilei și luminătorul cel mai mic pentru cârmuirea nopții, și stelele". - ciclul săptămânal: în prima zi a săptămânii Dumnezeu a creat lumina. Astfel, Paștele s-au stabilit în prima duminică ce vine după luna plină care urmează echinocțiului de primăvară. Regula este aceeași pentru toți creștinii, începând din secolul VI (4), iar diferența pe care o constatăm provine din faptul că acele calendare, calculate în secolul VI nu coincid acum cu realitatea astronomică pe care o respectă puțin mai exact calendarul Gregorian al occidentalilor. Există două inexactități care se pot cumula: - calendarul iulian pe care îl urmează ortodocșii de stil vechi are o întârziere de 13 zile la 21 martie, dată de bază; acest lucru poate lăsa să treacă o lună plină: în acest caz, Paștele se va sărbători cu 4 sau 5 săptămâni după cel al occidentalilor. - calendarele pascale ale secolului VI aveau o întârziere de 3-4 zile în raport cu observațiile astronomice care servesc drept bază occidentalilor. La fel și anul acesta, luna plină din primăvara astronomică are loc joi, 9 aprilie iar Paștele la occidentali este fixat pentru duminica următoare acestei date, 12 aprilie. După calculele calendarelor noastre, însă, luna plină trebuie luată în considerare luni, 13 aprilie, iar Paștele este fixat pentru 19 aprilie. Toate bisericile ortodoxe urmează același calendar pentru Paște cu excepția Bisericii din Finlanda, care urmează calendarul gregorian (5); se pare, însă, că această calculare a datei Paștelui face ca ea să nu mai corespundă cu icoana cosmică dorită de Părinți și, astfel, sărbătoarea occidentală a Paștelui este mai conforma cu simbolistica universului.
___________________________________________________________________
Note:
(1) Esențialul informațiilor este luat dintr-un articol de Nicolas Osorguine, profesor la Saint Serge (Paris), publicat în "Gândirea rusă" din 21-27 martie 2003, pag.13. Articolul este foarte complet și s-a folosit aici decât partea referitoare la Paște.
(2) Data de 25 decembrie corespundea solstițiului de iarnă atunci când a fost instaurat calendarul, în anul 45 I.H.
(3) Conf. "Omilia Sfântului Antonie pentru Paște" datată 386. Creștinii care făceau referire la Paștele evreiesc vorbind despre ziua Paștelui erau considerați eretici. Regula care spunea că Paștele ortodox trebuie să urmeze după Paștele evreiesc nu apăruse decât în secolul XVI, probabil pentru a se opune reformei calendarului.
(4) Pe http://www.henk-reints.nl/cal/audette/calgreg.html#contro Rodolphe Audette arată că, opus informațiilor obișnuite obținute și de Nicolas Osorguine, conciliul de la Niceea nu a decretat regula de hotărâre a datei Paștilor.
(5) Doar Bisericile Rusiei, a Serbiei și Georgiei și a Ierusalimului rămân fidele calendarului iulian pentru ciclul anual fix.


Ultima editare efectuata de catre sfantul_calinic in Lun Apr 20, 2009 3:57 pm, editata de 1 ori (Motiv : Dumnezeu, calendar gregorian, icoane cosmice, Ierusalim, Paște, primăvara astronomică)
Sus In jos
http://fundatiasfantulierarhcalinic.blogspot.com/
 
Crestini, dar date diferite pentru sărbătoarea Paștelui
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
DIROBENELU :: GENERAL-
Mergi direct la:  
|
Creati un forum | Arta, Cultura si Timp liber | Diverse.. | ©phpBB | Forum gratuit de suport | Semnaleaza un abuz | Cookies | Discutii recente