DIROBENELU
Bine ai venit pe acest sit!
Participand activ la acest forum, vom putea imbunatatii calitatea lui.
Multumim
DIROBENELU
Bine ai venit pe acest sit!
Participand activ la acest forum, vom putea imbunatatii calitatea lui.
Multumim
DIROBENELU
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.

DIROBENELU

DIROBENELU
 
PortalAcasaUltimele imaginiCăutareÎnregistrareConectare

 

 Candidatii care vor sa intre in Parlament in Romania, trebuie sa scoata din buzunar minimum 135.000 de euro

In jos 
AutorMesaj
sfantul_calinic
Master
Master
sfantul_calinic


feminin
Numarul mesajelor : 1912
Varsta : 69
Localisation : Bucuresti
Emploi : Presedinte Fundatia "Sfantul Ierarh Calinic"
Reputatie : 65
Puncte : 7267
Data de inscriere : 11/10/2008

Candidatii care vor sa intre in Parlament in Romania, trebuie sa scoata din buzunar minimum 135.000 de euro Empty
MesajSubiect: Candidatii care vor sa intre in Parlament in Romania, trebuie sa scoata din buzunar minimum 135.000 de euro   Candidatii care vor sa intre in Parlament in Romania, trebuie sa scoata din buzunar minimum 135.000 de euro Icon_minitimeJoi Oct 23, 2008 5:15 pm

Candidatii care vor sa intre in Parlament in Romania, trebuie sa scoata din buzunar minimum 135.000 de euro.
Retragerea candidaturii unor persoane cu mai multa sau mai putina notorietate, pe ultima suta de metri, are o explicatie simpla si foarte pragmatica: cheltuieli exorbitante de campanie. Multi candidati „momiti” de diverse partide politice s-au trezit, cu câteva zile inainte de depunerea candidaturii, ca trebuie sa-si sustina aceste costuri din propriul buzunar. Mai mult, candidatii fara experienta politica au realizat ca, pe lânga bani, au nevoie de o echipa numeroasa si valoroasa care sa le asigure succesul in alegeri sau care sa-i ajute cel putin sa nu se faca de râs.
Obligate sa faca fata pentru prima data testului votului uninominal, partidele politice au incercat sa atraga nume faimoase din mai multe domenii, pe care sa le convinga sa candideze. S-a mizat mult pe „vedete” din showbiz, care s-au lasat mai usor convinse, la prima vedere, sa participe la cursa la capatul careia sa se odihneasca intr-un fotoliu caldut de parlamentar. Numai ca, la confruntarea cu realitatea unei campanii, multi au facut pasul inapoi. Motivul e simplu: partidele le-au promis marea cu sarea, iar la momentul lansarii candidaturii, i-au pus in situatia de a aduce bani de acasa. Iar bugetul necesar e de speriat, pentru multi. Un calcul simplu realizat, pentru „Gardianul”, de Iulian Bolozan, expert in comunicare, PR si marketing politic, arata ca suma minima pe care trebuie s-o puna la bataie un candidat care „incearca marea cu degetul” la alegeri este de 44.834 euro. „Daca vrea sa aiba si sansa reala de a obtine un fotoliu de deputat ori senator, trebuie sa dispuna de suma minima inmultita de trei ori, adica 134.502 euro”, afirma specialistul. Intrebat care sunt metodele cele mai uzitate de catre partide pentru a strânge bani de campanie electorala, expertul ne-a declarat: „Sunt o serie de «intreprinzatori privati» cu interese economice clare care nu isi fac aparitia pe la sediul vreunui partid si care influenteaza electoratul dând bani pentru cel putin trei partide in campanie. Fiecare isi face calculul si asteapta votul. Mai târziu isi recupereaza investitia primind lucrari publice spre executie. Avem apoi un alt mecanism «antic si de demult» pe care partidul de la putere il exercita astfel: Bani care trebuie cheltuiti pâna la finele anului – sa zicem, excedent bugetar – sunt distribuiti catre primarii si prefecturi, in avans, dar nu oricând, ci numai inainte de campania electorala, cu vreo 10 zile. Un alt exemplu il reprezinta agentiile guvernamentale, care primesc fonduri sub forma de salarii, prime, etc. si pe care, ulterior, sefii acestora le aduc la stafful de campanie ca sa poata ocupa o functie si dupa alegeri – asta in conditia in care partidul respectiv câstiga. Foarte interesante sunt situatiile când nu mai aduc banii inapoi. Atunci, lucrurile explodeaza in media, iar oamenii isi depun demisia”, a declarat expertul in marketing politic.
Advertorialele si aparitiile TV costa cel mai mult
Concret, cheltuielile cu stafful de campanie (care numara cel putin opt membri, n.r.) se ridica la 230 euro pe zi, suma care include cel putin doua mese de persoana, cafea, apa minerala si bauturi racoritoare la discretie, cheltuieli de birou de minimum 40 de euro pe zi (calculatoare, imprimante, hârtie, toner, energie electrica etc.). Pentru 40 de zile, cât dureaza campania, doar aceste costuri se ridica la 9.200 euro. Se adauga apoi cheltuielile cu echipa care lipeste afise si imparte materiale cu caracter publicitar, care insumeaza 30 euro/zi. Numai intr-o saptamâna, o echipa de 4 persoane ar „toca” cel putin 720 euro (30 euro/zi x 4 persoane x 6 zile =720 euro). Mai mult, fiecare persoana care strânge semnaturi sau face PR in locurile publice pentru diversi candidati primeste cel putin 100 lei pe zi, plus mâncare si bauturi. Pentru ca imaginea este mai importanta ca oricând in campania electorala, cheltuielile minime pentru sedinta foto, in care se vor realiza fotografiile pentru afise, pliante s.a.m.d. se ridica la 1.400 de euro. Se adauga sumele necesare procesarii fotografiilor si DTP pentru afise, flayere s.a. - 350 euro. Fiecare aparitie in presa scrisa, calculata la un sfert de pagina de cotidian costa 3.888 euro (inclusiv taxa de publicitate, TVA si majorarea medie de 60% care se aplica in campania electorala la advertoriale). Minimul necesar de aparitii calculat este de trei, advertorialele costând, astfel, 11.664 euro. O parte consistenta din buget o reprezinta sumele pentru aparitiile televizate. Potrivit expertului citat, calculele se fac tinând cont de costul unui punct de rating, care este de 1.000 euro, plus TVA. Pentru o campanie „de criza” sunt necesare cel putin 10 puncte de rating (zece difuzari), ceea ce inseamna 11.900 euro. Acest pret este valabil la Antene, Realitatea sau Pro TV, insa nu in prime-time, când o difuzare ajunge undeva la 2.000 euro. „La TVR, difuzarile sunt gratuite. Mai greu este sa obtii un spatiu. In acest caz, candidatul trebuie sa apeleze la specialisti in PR, fapt care implica alte costuri”, mai spune Iulian Bolozan. La toate acestea se adauga, obligatoriu, cheltuielile aferente realizarii unui blog si cele pentru intretinerea acestuia. Astfel, administrarea blogului pe timpul campaniei costa circa 250 euro, iar site-ul, minimum 850 euro. Candidatii trebuie sa dispuna, suplimentar, de o suma importanta - circa 8.500 de euro - pentru evenimente speciale si PR. Potrivit expertului chestionat de ziarul nostru, in aceste calcule nu sunt incluse salariile oamenilor care lucreaza in campanie, intrucât se presupune ca acestia sunt voluntari...
Cheltuieli minime pentru o campanie electorala
Cheltuieli cu stafful 9.200 euro
Cheltuieli cu afisajul 720 euro
Fotografii 1.400 euro
Procesare foto, DTP 350 euro
Advertoriale 1/4 (3 aparitii) 11.664 euro
Spoturi TV (10 aparitii) 11.900 euro
Creare site 850 euro
Administrare blog 250 euro
Evenimente speciale si PR 8.500 euro
TOTAL 44.834 euro
_________________
Sus In jos
http://fundatiasfantulierarhcalinic.blogspot.com/
 
Candidatii care vor sa intre in Parlament in Romania, trebuie sa scoata din buzunar minimum 135.000 de euro
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» 16 posturi TV din Romania , live pe internet 24/7 la numai 9.99 euro!
» ANUNT IMPORTANT pentru tinerii din Romania, intre 16-24 ani!
» Infiintarea unui minister al diasporei sau obligativitatea infiintarii de posturi in Parlament pentru romanii din diaspora
» Teren in rate la mare 50 euro/luna x 100 rate sau 5000 euro fara avans, fara dobanda, fara comision.

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
DIROBENELU :: STIRI DIN DIASPORA / ANUNTURI-
Mergi direct la:  
|
Forumgratuit.ro | ©phpBB | Forum gratuit de suport | Semnaleaza un abuz | Discutii recente