cora Staff Officer
Numarul mesajelor : 160 Varsta : 47 Reputatie : 0 Puncte : 6554 Data de inscriere : 13/12/2006
| Subiect: Petitii la Parlamentul European Mier Apr 09, 2008 3:37 pm | |
| Considerați că vă sunt încălcate drepturile, iar autoritățile naționale vă ignoră? Trimiteți o petiție Parlamentului European! Taxa de înmatriculare a autovehiculelor, restituirea caselor naționalizate, respectarea dreptului de proprietate și a drepturilor fundamentale sau îngrădirea libertății presei sunt principalele motive pentru care românii s-au plâns anul trecut Comisiei pentru Petiții a Parlamentului European. Din cele peste 1.500 de adrese primite de către instituția europeană în 2007 (cu 50% mai multe decât în 2006), 124 au provenit de la cetățenii români. Cele mai multe adrese au fost trimise de către germani și spanioli, care sunt nemulțumiți de modul în care sunt aplicate normele europene privind mediul, securitatea socială și dreptul la pensie.
Cum trimiteți plângerea? Adresa poate fi expediată online, utilizând site-ul Parlamentului European (PE), varianta în limba română, sau prin poștă. După ce ați completat formularul electronic, veți obține o confirmare de primire pe aceeași cale. Dacă doriți să însoțiți petiția cu documente justificative, acestea trebuie trimise în plic, la adresa Rue Wiertz, B-1047, Bruxelles, Comisia pentru Petiții din cadrul PE. Adresa poate fi redactată sub formă de plângere sau de cerere și poate avea ca obiect probleme de interes public sau privat. Documentul trebuie să fie redactat într-una dintre cele 27 de limbi oficiale ale UE, inclusiv limba română, să fie semnat și să cuprindă numele, naționalitatea și domiciliul stabil al petentului (în cazul unei petiții colective, aceasta trebuie să conțină numele, naționalitatea și domiciliul stabil al persoanei care o adresează sau, cel puțin, al primului semnatar). Subiectul plângerii se poate referi la: încălcarea drepturilor cetățenilor UE, protecția consumatorului, aspecte legate de mediu, libera circulație a persoanelor, mărfurilor și serviciilor pe piața internă, aspecte legate de ocuparea forței de muncă și politica socială, recunoașterea calificărilor profesionale, alte aspecte legate de punerea în aplicare a dreptului comunitar. Comisia pentru Petiții va trimite prin poștă, la adresa pe care ați indicat-o, toată corespondența ulterioară privind măsurile luate în urma plângerii. După înregistrare, adresa este analizată sub aspect juridic de experții Comisiei, apoi este înaintată Reuniunii coordonatorilor (responsabilii grupurilor politice din PE pentru activitatea Comisiei menționate), care declară petiția ca admisă sau nu. În funcție de conținut, de probe etc., Reuniunea coordonatorilor stabilește dacă petiția este înscrisă pe lista de priorități. Ulterior, președintele Comisiei se adresează în scris Comisiei Europene, respectiv comisarului în domeniul căruia se înscrie aceasta, pentru a primi răspuns scris. În același timp, guvernul național din statul de proveniență al petentului este solicitat de către Comisie să prezinte o poziție oficială. După ce s-a primit răspunsul oficial, Comisia organizează întâlnirea petiționarului cu reprezentanții Comisiei Europene. Victor Boștinaru, membru al Comisiei de Petiții din cadrul PE, precizează că durata de soluționare a unei plângeri depinde de complexitatea cazului și de cât de cooperant este guvernul național. «Comisia de Petiții poate solicita declanșarea procedurii de infringement împotriva statului care a încălcat legislația europeană.»
Sursa: capital.ro | |
|